Aertssen, het familiebedrijf uit Stabroek is sinds 1976 actief in de bouw en logistieke sector en groeide uit tot hét aannemings- en grondverzetbedrijf van België. Het multidisciplinaire bedrijf legt de focus op infrastructuur, kranen, trading, alsook transport en logistiek. Naast de grootste speler in België te zijn, is het bedrijf ook internationaal aanwezig in meer dan 30 landen en werkt het bedrijf aan prestigieuze projecten in het midden-oosten. Aertssen werd recentelijk, in 2021, verkozen tot onderneming van het jaar. Duurzaamheid zit in hun DNA. Al de bedrijfsactiviteiten zijn onlosmakelijk verbonden met dit maatschappelijk verantwoord ondernemen. Aartssen legt de klemtoon vooral op mens en milieu.

Uitdaging
Voor Datasight werd het duidelijk dat een nieuwe communicatiestrategie en branding cruciaal was voor het nieuwe digitale uithangbord.
- Authenticiteit en professionaliteit bewaken
- Interactieve illustratieve building blocks
- Kerndiensten uitlichten
- Kernwaarden overbrengen
Voortaan gaat het grootste grondverzetbedrijf van België door het leven met een karaktervol web design, volgens de kernwaarden van Aertssen, mens, kracht en passie. Voor het ‘people’ aspect, maakten we gebruik van een doorklikpagina naar de vacaturewebsite die toekomstige werknemers warm maakt om deel uit te maken van Aertssen.

Aanpak
Onze grootste uitdaging? het overbrengen van alle services en diensten binnen het bedrijf. Cruciaal hiervoor was het ontwikkelen en implementatie van het design, namelijk de custom iconen. Voor het nieuwe design vertrokken we vanuit de 4 business units (infra, kranen, logistiek en trading) en gaven deze op een aantrekkelijke en visuele manier weer. Het design werd geconcretiseerd door 4 grote doorklik blokken met illustraties, uitgelicht op de landingspagina telkens met een doorklikpagina naar alle uitgebreide services per unit. Tot slot was het belangrijk voor Aertssen om hun nieuws en blog posts in de kijker te zetten. Met als finishing touch de integratie van een interactieve nieuwscarrousel, waarbij de websitebezoekers meteen worden aangetrokken door nieuwtjes binnen het bedrijf. Met dit laatste aspect werd de website afgewerkt en was Aertssen volledig klaar voor de go-live.


Ook nood aan een vernieuwde branding en communicatiestrategie?
ontdek hoe we jouw kunnen helpen bij het ontwerp van een nieuwe website met een doordacht en responsive webdesign.